Sneller de Kerst-kilo’s kwijt

Oepsie, we hebben ons allemaal weer een beetje laten gaan met Kerstmis en Nieuwjaar. Apertiefjes, hapjes, 3-gangen menu’s, dessertjes, brunches, alcohol,… het is waarschijnlijk allemaal de revue gepasseerd! En dat is helemaal niet erg, want genieten  met familie en vrienden is zo belangrijk. Dan moet je niet bezig zijn met wat je allemaal in je mond stopt. Maar vanaf nu is het even terug opletten!
We geven je vandaag 3 tips om wat sneller de Kerst-kilo’s kwijt te spelen én het zijn meteen goede voornemens om de rest van het nieuwe jaar te blijven volhouden!

Ga wandelen

Wandelen is de beste manier om extra kilo’s te verliezen en ervoor te zorgen dat ze weg blijven! Neem je partner of hond bij de hand en ga naar buiten. Een halfuurtje per dag en in het weekend wat langer. Voor extra motivatie kan je ook de collega’s aansporen om samen voor een lunch-wandelingetje te gaan. Meteen een goed moment om eens bij te babbelen!

Drink voldoende water

Het menselijk lichaam bestaat voor 55 tot 60 procent uit water. We moeten je dus niet uitleggen dat voldoende water drinken belangrijk is. Als je daarbij nog weet dat het ook helpt bij het afvallen, is dat hopelijk genoeg motivatie om een fles water per dag uit te drinken! Drink je toch nog te weinig? Er bestaan veel apps die je motiveren én reminders geven om water te drinken!

Eet meer groenten

De voedingsdriehoek kreeg vorig jaar een serieuze update en staat sinds dan letterlijk ‘op z’n kop’. Water drinken staat helemaal bovenaan met vlak daaronder groenten en fruit. Er wordt aangeraden om 400 gram groenten per dag te eten, verdeeld over twee maaltijden. Een leuke manier om meer groenten in je maaltijden te verwerken is door bijvoorbeeld courgette-spaghetti te maken, of bloemkoolrijst! Zo smokkel je stiekem groenten in de maaltijd en zijn ze binnen voor je het weet.

Heb jij nog tips om sneller van de Kerst-kilo’s af te geraken? Laat het ons weten op Facebook!