Nee aan de winterdip!

De dagen worden korter, de temperaturen komen dichter bij het nulpunt, de zon laat zich nog maar af en toe zien… De herfst is écht begonnen en de winter is in aantocht. Voor velen is dit een moeilijkere periode en dat is helemaal te begrijpen. De winterdip is geen lachtertje! Een weekje naar de zon is altijd een goede oplossing, maar onze portemonnee laat dat met de eindejaarsperiode in het vooruizicht niet altijd toe. Daarom delen we vandaag 5 tips om thuis de winterdip tegen te gaan!

1. Ga naar buiten!
Bestaat er een beter gevoel dan na een frisse herfstwandeling een kop warme chocolademelk met slagroom om bij op te warmen? Probeer je wandelingen niet alleen te beperken tot het weekend. Na de lunch een kwartiertje wandelen doet wonderen voor je humeur!

2. Neem extra vitamientjes
We zien te weinig zon en eten meestal minder fruit in dit seizoen. Vitaminesupplementen kunnen eventuele tekorten opvangen zodat je daar nooit last van krijgt! Er zijn verschillende versies op de markt, maar eentje die voor een betere weerstand zorgt kan nooit kwaad. Een overdosis aan vitaminen, plas je ook gewoon weer uit!

3. Kies voor jezelf
Familiale verplichtingen, feestjes, een huishouden,… We moeten al genoeg. Neem daarom genoeg tijd voor jezelf en doe waar je zin in hebt! Boek een afspraak bij de kapper, ga naar de sauna, leg jezelf in de zetel met een goed boek,… Wat voor jou goed voelt! Tip: blokkeer deze momenten in je agenda zodat je geen excuses hebt.

4. Beweeg!
Bij sporten komt het gelukshormoon ‘endorfine’ vrij. We moeten er geen tekeningetje bij maken dat sporten dus een ideale manier is om door je winterdip te komen. En dat kan vanalles zijn! Die goede wandeling, maar ook zwemmen, fietsen, BBB, yoga,… Geen zin om buiten te komen? Op Youtube vind je ontelbaar veel workouts om gewoon thuis voor je TV te doen. Laat maar komen, dat gelukshormoon!

5. Let op je voeding
In de winter durven we al sneller naar ongezonde snacks grijpen. Niet moeilijk, na de Sint komt de Kerstman ook nog met snoep en dan hebben we al die aperitiefjes nog niet meegerekend. Geniet ervan, maar probeer op de dagen dat je thuis bent gezondere keuzes te maken. Veel groenten, minder vet en zonder schuldgevoel aan het kerstdiner!